Prowadzisz firmę, a może zawodowo zajmujesz się marketingiem i reklamą? To z pewnością temat plakatów, ulotek i billboardów jest ci bliski. W tym artykule poznasz specyfikę klejenia ulotek, plakatów i billboardów. Dowiesz się, czym kleje używane do tego celu różnią się od pozostałych i dlaczego warto wybierać produkty najwyższej jakości.
Wszystkie nośniki reklamy i informacji stosowane na zewnątrz wymagają użycia klejów odpornych na warunki atmosferyczne. Zarówno wilgoć, jak i znaczne wahania temperatury mogą spowodować szybkie zniszczenie billboardów, plakatów i ulotek. Klej używany do nich musi być przystosowany specjalnie do papieru tak, by nie wsiąkać zbyt mocno w materiał i nie niszczyć nadrukowanych na nim znaków. Wiele z nich produkowanych jest na bazie soli sodowej karboksymetylocelulozy, pochodnych skrobi modyfikowanych oraz dyspersji polioctanu winylu, w postaci proszku gotowego do rozpuszczenia w wodzie. Po wyschnięciu klej zamienia się w przezroczystą warstwę, łatwą do usunięcia, gdy zajdzie potrzeba zmiany plakatu. Nie warto więc eksperymentować z innego rodzaju preparatami, ale zaopatrzyć się w specjalny klej do plakatów i billboardów, nawet jeśli potrzebujesz niewielka ilość tego środka.
Jak nakłada się klej do plakatów i billboardów?
Dodatkowym problemem przy montowaniu plakatów i billboardów jest ich duży format. Choć preparaty do klejenia mają odpowiednią konsystencję, umożliwiającą łatwe rozkładanie ich na całej powierzchni nośnika reklamy, koniecznie zaopatrz się w specjalne narzędzia, ułatwiające nanoszenie ich. Najlepiej sprawdzi się wałek lub to, co poleca producent. Klej należy przygotowywać i nakładać zgodnie z zaleceniami zawartymi w ulotce informacyjnej. Tak samo ważne jest wyrównanie powierzchni plakatów i billboardów po klejeniu i dokładne usunięcie pęcherzyków powietrza, które wyglądają bardzo nieestetycznie. Niewątpliwą zaletą klejów do plakatów i billboardów jest fakt, że szybko schną. Już po upływie 1-2 h możesz się cieszyć efektami swojej pracy.